Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

3 Eyl 2015

2 Yaş Çocuklarında Öğle Uykusu...


Nerelerde kaldım değil mi? Öyle uzun zaman oldu ki yazmayalı...

Uzun bir tatil yaptım. Biraz nadasa çekildim. Tüm bunların sonucunda da iş hayatına hızlı bir giriş yaptım. Oldukça yoğundum ve nedense canım uzun zamandan sonra ilk defa yazmak istemedi.

Biraz uzaklaştım , kendimi dinledim. 2 yaş bebesi ile uğraştım. tatil sonrası normale döndük ve işte buradayım.

Tatildi,yolculuktu,denizdi gezmekti derken günlük düzenimizi koruduk ve çok fazla sapma yaşamadan evimize döndük.

Uyku Nedir:

 Uyku bir ihtiyaçtır, çocuğunuz ihtiyaç hissetmediği halde zorla uyutursanız uyku düşmanı bir çocuğunuz olabileceğinizi unutmayın.  İhtiyacı, annelik ferasetinizi geliştirip belirtilerle siz tespit etmek durumundasınız. Çocuğunuzun öğlen uykuya ihtiyaç hissetmesi 1- sabah kalktığı saatle, 2- karnının açlık tokluğuyla ve 3- enerjisini atıp atamaması (duygusal ve bedensel tatmin)le alakalıdır.


Uykunun saatleri:

14- 18. aylar arası  çocuğun gündüz uykusu 1 defa olmaya başlar, öncesinde günde 2 kez uyuyabilir. . Çocuğunuzun sabah kalkış saatini erkene alamazsanız, öğlen uykusunu erkene almaya çalışmak boşa kürek çekmek olur. Çocuk sabah 9:30'da kalkıyorsa 13:00'da uyuması kolay değildir. En güzeli güneşin doğuşuyla birlikte uyanmaktır  .

. Erken kalkan çocuğun kilo alımı ve gelişimi de daha iyi olur. Geç kalkan çocuğun bir öğünü çoğunlukla kaybolur. Sabahın ilk saatlerindeki iştah öğlen bulunmaz. Öğlen vaktinde güzelce uyuyan çocuğun büyüme ve gelişmesi de araştırmalara göre daha iyi oluyor.

. Öğlen uykusu için, kış aylarında 13.30, yaz aylarında 14.30'u geçmemenizi tavsiye ediyorum. Bu sınırlara dikkat etmek, sabah kalkış ve öğlen uykusu saati konusunda bir düzen takip etmenize yarar.

. Uykuda saat düzeni çocukta güven duygusu yerleştirir. Ve bana sorarsanız annenin kendine nitelikli zaman ayırabilmesi de ancak düzenle mümkün. 

. Ülkemizde çocukların sabah 10.00-11.00 gibi uyanıp öğleden sonra 4-5 gibi uyutulması çok yaygın. Gündüz 4-5 gibi uykuya yatan çocuk öğlen değil ikindi uykusuna yatmış oluyor, güneşin batış saatlerine denk gelen bu uyku çok zararlı. Ve çocuğu sersem yapar, dinlendirmez, gece de geç yatmasına neden olan garip bir huysuzluk oluşturur.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 yorum:

  1. ayyyyy merabaaa iyi her şey yolundaaaa. :))) bi de zaten uyku ve yemek düzgün olsa taam de miiii. illa ki ikisi de bi anda iyi olomayabiliyor herkesteee :)

    YanıtlaSil