Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

15 Ara 2016

Kış ve Kreş İçin Bağışıklık Desteklerimiz....

Kreşe başlayan çocuk çok sık hasta olur denir. Biraz doğru biraz yalnış bir önerme. Kreşe başlayan çocuk farklı ortamdaki ve farklı floraya sahip kişilerdeki mikroplarla tanışır. Ve evet bağışıklık sisteminin durumuna göre bu mikroplardan etkilenir.

Ömer Çağan temmuz ayında kreşe başladı. ve hoooooopppppp ilk hafta yüksek ateş boğaz enfeksiyonu. Yaz günü yüksek ateş hiç çekilir birşey değil. Tabii doğru düzgün hastalanmamış bebeye sahip bende biraz dumura uğradım bu durum karşısında. Yaz günü bunlar olduysa kışın acaba bizi neler bekliyor dedim.

Sonrasında eylül ayı itibari ile başlayan burun akıntısı ve öksürük döngüsüne girdik. Burun akıyor peşine öksürük geliyor. Çocuk 1 hafta iyi geziyor. Bunun sonunda bu döngü tekrarlanıyor. Ama okula devam ediyor keyfi, iştahı yerinde, atlıyor,zıplıyor,oynuyor.

İlaçları sevmiyorum,ilaçları sevmeyen bir doktorumuz var. Evimizde dolven ve calpol dışında soğuk algınlığı başka ateş düşürücüler yok ve ben gerçekten isimlerini de bilmiyorum. elbette gereksiz ilaç kullanmamak bağışıklığı oldukça güçlendiren bir durum. gerektiğinde ilaçlar önemli ve gereklidir.

Bütün hastalıklar bağışıklık meselesidir. Kreşle ,salgınla,bakteriyle ilgisi yoktur. Bağışıklığın güçlüyse o hastalığa yakalanmayız, yakalansak bile hafif şekilde atlatırız.

Kreş ve özellikle sonbaharın gelişiyle başladığımız destekleri sıralayacağım şimdi.

1) Bal,limon,zencefil



Küçük kavanozlara haftalık hazırlıyorum ve sabahları evden çıkmadan bir kaşık veriyorum. Eğer öksürüğü var ise gece yatmadan da veriyorum. Genelde balı seviyor sorunsuz yiyor.

2) Möller's Balık Yağı



Balık yağı beyin gelişimi ve bağışıklık için oldukça faydalıdır. Doktorumuzun tavsiyesi ile 1-2 yaş arasındaki dönemde hergün kullandık. Şu anda da kış döneminde 2 günde bir hasta olduğunda ise hergün olacak şekilde kullanıyorum.

3) Kefir



Evde yaptığım kefiri Ömer Çağan çok seviyor. Yaz döneminde ara vermiştim ancak yine başladım.
Probiyotik besinler bağırsak florasını düzgün tutarak bağışıklığı güçlendirirler.

4) Keçiboynuzu Özü;



Eczaneden soğuk pres alıyorum. Ömer Çağan severek tüketiyor. Daha önce hakkında yazmıştım. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder